+31 (0) 40 2063344

Informatie governance en beheer

Is het beheer van uw Informatie Governance een belangrijk discussiepunt in
uw IT organisatie?

Wilt u doorgroeien of verder professionaliseren, maar zijn de rollen, taken en verantwoordelijkheden niet efficiënt en effectief (genoeg) geborgd binnen bijvoorbeeld Office 365 SharePoint?

Rollen en taken

Informatie Governance organiseren vanuit rollen en taken in uw organisatie? Informatie structureren en beheren vanuit één centrale beheeromgeving? Afspraken en taalconventies borgen als onderdeel van uw informatie management strategie. 

Beheer van SharePoint en Office365

Vanuit de governance en beheer omgeving kunt u eenvoudig uw Office 365 en SharePoint omgeving beheren en aansturen. Business en IT worden hierdoor volledig samengebracht.

Denk aan het beheren van sites, lijsten, bibliotheken, contentypes en vele andere onderdelen die een functioneel beheerder toevoegt en handmatig beheert. 

Wijzigingen kunnen eenvoudig worden doorgevoerd, en leveren u een tijdsbesparting van wel 70% op. Daarnaast worden de uniformiteit en kwaliteit direct aanzienlijk verhoogd. 

Wilt u uw Informatie Governance verder optimaliseren?

Neem contact met ons op

Mogelijkheden Governance en beheer
Office 365 SharePoint

SITE BEHEER

– Toevoegen moderne sites
– Ondersteuning van iedere standaard           SharePoint site template
– URL creatie, logo en beschrijving
– Activeren standaard SharePoint sitecollectie en site onderdelen
– Instellen navigatie opties
– Activeren SharePoint Apps en/of componenten
– Toevoegen van pagina’s met webonderdelen
– Autoriseren gebruikers in Bijdragen, Volledig beheer groepen
– Bijwerken site titel / naam in SharePoint site

LIJST BEHEER

– Creatie van lijsten binnen sites
– Ondersteuning van iedere standaard SharePoint lijst template
– Lijst instelling voor gebruik inhoudstype wordt geactiveerd
– Automatisch toevoegen van inhoudstype aan lijst
– Lijst toevoegen aan snel start navigatie links
– Bijwerken lijst naam
– Verwijderen van lijst indien er geen gegevens aanwezig zijn


BIBLIOTHEEK BEHEER

– Creatie van bilbiotheken binnen sites
– Ondersteuning van iedere standaard SharePoint bibliotheek template
– Bibliotheek instelling voor gebruik inhoudstype wordt geactiveerd
– Versiebeheer activeren als bibliotheek instelling
– Automatisch toevoegen van inhoudstypen aan bibliotheek
– Aanmaken map optie uitschakelen in bibliotheken
– Bibliotheek toevoegen aan snel start navigatie links
– Instellen van indexes op kolommen
– Inrichten van weergaven met kolommen en indeling
– Verbergen standaard document inhoudstype onder optie nieuw document in bibliotheek
– Bijwerken bibliotheek naam
Verwijderen van bibliotheek indien er geen gegevens aanwezig zijn

INHOUDSTYPEN (CONTENTTYPEN)

– Toevoegen contenttype op site (collectie)
– Toevoegen contenttype in Contenttype hub en automatisch publiceren
– Toevoegen document sjabloon aan document contenttype in Contenttype Hub
– Relateren contenttype aan lijst of bibliotheek op gerelateerde sites
– Relateren document contenttypes (documenttypes) binnen documentset contenttypes
– Bijwerken contenttype naam en nieuwe beschikbaar maken binnen sites
– Verwijderen relatie contenttype met site waar het in gebruik was





OVERZICHT EN INZICHT

– Functionele configuratie vanuit bedrijfsvoering
– Rapportage (views) contenttypes
– Rapportage (views) tenant met sites
– Rapportage (views) sites, lijsten, bibliotheken
– Rapportage (views) contenttypes en kolommen (metadatabeheer)

TENANT BEHEER 

– Export mogelijk naar iedere bestaande Office 365 Tenant
– Https authenticatie en beveiligde verbindingen
– Laatste en nieuwste Microsoft technologien